Uzaktan Eğitim Politikası
UZAKTAN EĞİTİM POLİTİKASI

Batman Üniversitesi; misyonu ve vizyonu ile uyumlu olarak belirlediÄŸi strateji ve bu stratejileri ile iliÅŸkili hedefleri doÄŸrultusunda geliÅŸtirdiÄŸi kalite güvencesi sistemi ve eÄŸitim-öÄŸretim politikası ile uyumlu olarak, eÅŸ zamanlı (senkron) ve eÅŸ zamansız (asenkron) ders araçları ve uygulamaları ile uzaktan eÄŸitim-öÄŸretim faaliyetlerini sürdüren, eÄŸitim süresince öÄŸrenci ve öÄŸretim elemanlarına sunulan nitelikli bilgi kaynakları ve destek hizmetleri ile uzaktan eÄŸitim kalitesini ve teknik altyapısını sürekli olarak geliÅŸtirmeyi hedefleyen, ilgili tüm paydaÅŸlarının katılımı ile birlikte uzaktan eÄŸitim sistemine iliÅŸkin deÄŸerlendirmeleri sistematik olarak izleyen bir anlayışı uzaktan eÄŸitim politikası olarak benimsemektedir.
 
Temel DeÄŸerler
Üniversitenin uzaktan eÄŸitim politikasının dayandığı temel deÄŸerler ÅŸunlardır:
 
  • Teknik altyapı ve bilgi kaynağına eriÅŸim olanakları,
  • Yeterlikler,
  • Nitelikli insan kaynağı,
  • Destek hizmetleri,
  • Bilgi güvenliÄŸi ve etik,
  • EÄŸitim öÄŸretim süreçlerinin dijitalleÅŸmesi.
 
Uzaktan EÄŸitim Stratejileri
(GeliÅŸtirilmesi Gereken Yönler)
 
  • Uzaktan eÄŸitim süreçlerinin gözden geçirilerek uzaktan/karma eÄŸitim politikası doÄŸrultusunda paydaÅŸ görüÅŸleriyle gerekli düzenlemelerin periyodik olarak yapılması,
  • Uzaktan/karma eÄŸitim faaliyetlerini desteklemek için kaynakların (finansal, insani, fiziksel, teknolojik vb. ) artırılması,
  • Uzaktan eÄŸitim yoluyla verilen programlar ve derslerde akademik niteliÄŸin artırılması     
  • Uzaktan eÄŸitim çalışmalarını desteklemek konusunda uzman teknik personel sayısının artırılması,
  • Uzaktan eÄŸitim programlarını, öÄŸrenme çıktıları, öÄŸrenci ve öÄŸretim elemanı memnuniyeti açısından deÄŸerlendirerek gerekli iyileÅŸtirmelerin yapılması,
  • ÖÄŸrencilerden ve öÄŸretim elemanlarından uzaktan eÄŸitim süreci ile ilgili düzenli geri bildirimlerin alınması ve ilgili birimlerin bu konuda bilgilendirilmesi,
  • Kütüphane, bilgi kaynakları ve donanımlarına uzaktan eriÅŸimin saÄŸlanması ve bu kaynaklardan öÄŸrenci ve öÄŸretim elemanlarının etkin bir ÅŸekilde faydalanmasının saÄŸlanması,
  • Uzaktan eÄŸitim programlarında öÄŸretim elemanlarının öÄŸretimini saÄŸlayacak uygulamaların olması ve derslerin uzaktan eÄŸitim ortamında öÄŸretilmeye uygun ÅŸekilde hazırlanması,
  • Ders veya program süresince uzaktan eÄŸitim pedagojisi ve teknoloji kullanımıyla ilgili öÄŸretim elemanları için etkili destek verilmesi,
  • ÖÄŸretim elemanlarına uzaktan eÄŸitim pedagojisine yönelik iyi uygulamaların ve uygulanabilir teknoloji araçlarıyla ilgili düzenli mesleki geliÅŸim programların sunulması,
  • Uzaktan eÄŸitim platformunun geliÅŸen ve deÄŸiÅŸen öÄŸrenci-öÄŸretim elemanı gereksinimlerini karşılayacak ve kullanıcı dostu olacak ÅŸekilde düzenli olarak güncellenmesi.
 
Uzaktan EÄŸitim Hedefleri
 
  • Üniversitemizde yaÅŸam boyu öÄŸrenim kapsamında çalışanlara ve öÄŸrencilere yönelik yürütülen faaliyetlerin sayısını artırmak,
  • Üniversitemizde yaÅŸam boyu öÄŸrenim kapsamında topluma yönelik yürütülen faaliyetlerin sayısını artırmak,
  • Uzaktan eÄŸitim sistemlerinin etkinliÄŸini artırmak,
  • Uzaktan eÄŸitim faaliyetlerini düzenli olarak ihtiyaçları karşılama ve kullanılabilirlik açısından deÄŸerlendirmek ve revize etmek,
  • Uzaktan eÄŸitim için program talebinin deÄŸerlendirilmesi, pazarlama, uygun öÄŸretim kadrosu ve personeli, fakülte ve personel geliÅŸimi, kütüphane ve bilgi kaynakları, öÄŸrenci ve akademik hizmetler ve teknoloji altyapısını içeren bir mekanizma ve çalışma takvimi hazırlamak,
  • Uzaktan eÄŸitim altyapısını programların %40’ını uzaktan eÄŸitimle verebilecek donanıma getirmek,
  • Uzaktan eÄŸitimle ilgili tespit edilen sorunların çözümünü saÄŸlamak,
  • Uzaktan eÄŸitimle ilgili bilgi güvenliÄŸi, etik ve sınav yönetmeliÄŸi geliÅŸtirmek,
  • KiÅŸisel verilerin kullanımı kanununa göre kullanıcı verilerinin iÅŸlenmesi, saklanması ve güvenliÄŸinin en üst düzeye çıkarmak,
  • Uzaktan eÄŸitim sürecini bilgi teknolojileri ile desteklemek ve bilginin etkin bir ÅŸekilde kullanılması için uygulama imkânı saÄŸlamak,
  • Farklı öÄŸrenci gruplarına yönelik esneklik ve çeÅŸitlilikte eÄŸitim-öÄŸretim sunmak,
  • Engelli öÄŸrencilerin eÄŸitimde fırsat eÅŸitliÄŸinden faydalanması için gerekli altyapı ve teknolojik desteÄŸini saÄŸlamak,
  • ÖÄŸrenci motivasyonunu ve uzaktan eÄŸitime katılımı artırma politikaları izlemek,
  • Ölçme deÄŸerlendirme yöntemlerinin çeÅŸitlendirilmesi ve kullanımını yaygınlaÅŸtırmak,
  • Farklı öÄŸretim yöntem ve tekniklerin uzaktan eÄŸitim sürecinde uygulanabilirliÄŸini saÄŸlamak.
  • ÇeÅŸitli sertifika programlarını açmak ve yaygınlaÅŸtırmak